Nieuwsbericht

Denis Doeland’s ‘Digitaal Vermogen’ eerste audioboek op Spotify

~ Oud-ID&T’er deelt tips voor digital en marketing in gratis audioboek ~

Business-hacker Denis Doeland lanceerde recent zijn nieuwe boek Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie. In dit boek legt de voormalig ID&T-er uit waarom de relatie met klanten en fans van levensbelang is voor bedrijven en artiesten. Ook deelt hij tips hoe die relatie te optimaliseren valt. Digitaal Vermogen is sinds kort het eerste Nederlandse audioboek op Spotify.

Onder meer dj’s Sam Feldt en Hardwell maken al gebruik van Doelands theorie. Andere cases uit het managementboek betreffen onder meer The New York Times, Talpa en Armin van Buuren.

Audioboek
Elke week verschijnen er twee hoofdstukken uit het boek op de streamingdienst: eentje op maandag en eentje op vrijdag. De teksten uit het boek worden ingesproken door Dave Albers. Inmiddels staan er al 24 hoofdstukken op Spotify.

Denis Doeland: “Als growth-hacker zoek ik altijd naar nieuwe manieren om de fan-base van mijn opdrachtgevers te laten groeien. Zoals ik in mijn boek betoog, is het daarvoor nodig om alle relevante kanalen in te zetten. Zo valt er immers een relatie met fans en klanten op te bouwen. Daarom heb ik ervoor gekozen om de theorie uit het boek Digitaal Vermogen voor nog meer mensen bereikbaar te maken met dit gratis audioboek. Ik handel een beetje vanuit de open-source gedachte en wil zoveel mogelijk zo toegankelijk mogelijk maken.”

De digitale versie van het boek van Doeland is dan ook online te bestellen, volgens het ‘pay what you want’-principe.

Over Digitaal Vermogen
Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie van elke organisatie, is geschreven als handleiding om je business te ‘hacken’. Doeland wil de lezer helpen om bedrijfswaarde te vergroten, omzetten te verhogen en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Uitgangspunt hierbij is telkens de relatie-economie, een concept dat (net als de fanrelatie) uitgebreid aan bod komt in het boek.

De meeste voorbeelden in Digitaal Vermogen gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie, maar zijn vaak op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen die verantwoordelijk is voor marketing, business development, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival. Zie voor meer informatie: digitaalvermogen.nu.

Over Denis Doeland
Denis Doeland (Utrecht, 1971) startte de eerste muziekactiviteiten van ID&T en hield zich bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online-activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation. Met zijn adviesbureau DDMCA helpt hij organisaties digitaal transformeren. Doeland is gastdocent bij diverse hogescholen en geeft gastcolleges aan verschillende universiteiten. Hij blogt voor blogs als Emerce, Marketingfacts, Adformatie, LiveScope, Sportnext, Digital Economics, Fast Moving Targets, Fanfiber, True en DJ Mag.

Categorie:   

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Indien het niet lukt om een reactie te plaatsen, stuur dan uw reactie naar redactie@xr-magazine.nl.
Alle inzendingen dienen correct, professioneel en beschaafd te zijn. IP-adressen worden gelogd, maar niet gepubliceerd. De redactie van XR Magazine behoudt zich het recht voor om anonieme reacties (niet op naam) of zonder geldig e-mailadres, te verwijderen zonder kennisgeving. Ook reacties waarin commerciële uitingen worden gedaan en/of commerciële producten en diensten worden aangeboden worden door de redactie verwijderd of ontdaan van commerciële uitingen zonder kennisgeving.