Nieuwsbericht

Progress introduceert AI-gestuurde chatbot: Progress NativeChat

~ NativeChat maakt het mogelijk 15x sneller te programmeren, ondersteunt 72 talen en maakt integratie met web, mobiel en social kanalen mogelijk voor een naadloze klantervaring ~

Rotterdam, 13 maart 2018 — Progress (NASDAQ: PRGS), leverancier van applicatieontwikkeling- en implementatietechnologieën introduceert Progress® NativeChat, een artificial intelligence-gestuurd platform voor het ontwikkelen en inzetten van chatbots. In tegenstelling tot andere chatbot-technologieën, is NativeChat gebaseerd op de CognitiveFlow™ technologie (octrooi aangevraagd) die getraind kan worden met doelen, voorbeelden en data van bestaande back-end systemen, vergelijkbaar met het inwerkproces van nieuwe klantenservice-medewerkers. Dankzij NativeChat kunnen organisaties hun klanten eenvoudig de mogelijkheid bieden om op een natuurlijke manier te converseren en de antwoorden op hun vragen te vinden, op het kanaal van hun keuze, zonder menselijke interactie.

Chatbots lossen veel urgente uitdagingen op voor de klantenservice van organisaties, zo kunnen zij transactieaanvragen afhandelen, waardoor de kosten dalen en de klanttevredenheid toeneemt. Klantenservicemedewerkers krijgen hierdoor ruimte om zich op kritieke bedrijfsbehoeften te concentreren. Het ontwikkelen en inzetten van chatbots kan echter complex en moeilijk zijn, met beperkte resultaten wanneer het niet goed gedaan wordt. NativeChat haalt veel van deze complexiteit in de ontwikkeling van chatbots weg, wat leidt tot een kortere time to market. Dit komt mede door het vermogen van NativeChat om zelf te leren terwijl interacties zich ontwikkelen. Met NativeChat kunnen organisaties hun klanten eenvoudig de mogelijkheid bieden om op een natuurlijke manier te converseren en handelen, op het kanaal van hun keuze, zonder dat er een mens aan de andere kant vereist is.

“Chatbots zijn het krachtigst wanneer ze intelligent en contextbewust zijn door data en inzichten direct uit archiefsystemen te halen”, aldus Dmitri Tcherevik, Chief Technology Officer bij Progress. “NativeChat maakt het eenvoudig om chatbots te maken bovenop bestaande systemen. Waarbij de chatbots op een natuurlijke manier met gebruikers communiceren en daarnaast het contextueel begrip, de nauwkeurigheid en de voorspelling in gesprekken verbeteren.”

NativeChat kan geïntegreerd worden in zelfservice-webportals en mobiele apps, waardoor zelfbediening door klanten via elk kanaal mogelijk wordt. Klanten kunnen ook communiceren met NativeChat via sociale kanalen zoals Facebook-messenger en andere live-chat technologieën. Hierdoor zijn ze in staat om de interactie aan te gaan op de manier die zij zelf het prettigst vinden. NativeChat kan ook worden geïntegreerd met alle bedrijfssystemen die REST-API’s ondersteunen.

“We hebben verschillende chatbot-technologieën geëvalueerd en kozen Progress NativeChat, vanwege de Cognitive Flow-technologie, waardoor de chatbot menselijke gesprekken kan voeren”, vertelt Harry Singh, Global Vice President –PowerCurve Software Products- bij Experian. “We waren in staat om in slechts enkele weken onze incasso-chatbot te bouwen en in te zetten. Gezien dit snelle succes en onze focus op technologieën die de manier van zakendoen transformeren, beschouwen we NativeChat als het potentiële platform voor onze nieuwe chatbot-klantenservice.”

Progress NativeChat:

  • Ondersteunt zowel interacties als transacties met een FAQ-stijl.
  • Begrijpt natuurlijke gesprekken in 72 menselijke talen en wordt geleverd met een optionele ingebouwde Natural Language Processing-engine, mogelijk gemaakt door Facebook.
  • Repliceert bestaande web- en mobiele formulieren.
  • Wordt getraind door middel van bestaande FAQ-pagina’s en –materialen.
  • Werkt binnen twee weken en is net zo eenvoudig te trainen als een klantenservicemedewerker.
  • Kan op basis van de chatgeschiedenis wijzigen, leren en beoordelen zonder ondersteuning van ontwikkelaars. Is gemakkelijk te integreren met alle bedrijfssystemen die REST API’s ondersteunen.
  • Integreert out-of-the-box met Progress Kinvey, het serverloze cloudapplicatieplatform.
  • Integreert out-of-the-box met het Progress Sitefinity, het web content management platform en de NativeScript native mobiele applicatieontwikkelingstechnologie.

NativeChat is het eerste product dat uit Progress Labs komt, de innovatie-incubator binnen Progress. Met Progress Labs kunnen de beste en meest innovatieve ideeën die overal in het bedrijf vandaan kunnen komen, worden gevoed en gefinancierd. Hierdoor wordt innovatie in het Progress-portfolio gestimuleerd en wordt er nieuwe waarde geboden aan Progress-klanten en -partners. Andere projecten van Progress Labs die momenteel worden uitgevoerd, omvatten onder andere augmented en virtual reality, blockchain, edge computing voor IoT en nieuwe op AI-gebaseerde applicaties.
-------

Categorie:   

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Indien het niet lukt om een reactie te plaatsen, stuur dan uw reactie naar redactie@xr-magazine.nl.
Alle inzendingen dienen correct, professioneel en beschaafd te zijn. IP-adressen worden gelogd, maar niet gepubliceerd. De redactie van XR Magazine behoudt zich het recht voor om anonieme reacties (niet op naam) of zonder geldig e-mailadres, te verwijderen zonder kennisgeving. Ook reacties waarin commerciële uitingen worden gedaan en/of commerciële producten en diensten worden aangeboden worden door de redactie verwijderd of ontdaan van commerciële uitingen zonder kennisgeving.