Nieuwsbericht

Noodoplossingen zijn enige optie om nu nog SEPA-ready te worden

~ SEPA-implementatie voor veel organisaties haastklus ~

Den Haag, 11 december 2013 – Ondanks herhaaldelijke waarschuwingen vanuit financiële instanties en overheden om op tijd te beginnen met de invoering van SEPA, hebben veel organisaties de benodigde acties laten liggen tot het laatste moment. Voor deze bedrijven geldt dat zij nu moeten kijken naar noodoplossingen. Dat stelt Experian, wereldwijde organisatie die ondersteunt bij het beheer van de risico’s en opbrengsten van commerciële en financiële beslissingen, in een laatste oproep aan het bedrijfsleven. Het nieuwe betalingssysteem is vanaf 1 februari 2014 wettelijk vereist voor alle landen binnen de Europese Unie.

Veel bedrijven hebben lang gedacht dat de invoering van SEPA uitgesteld of geannuleerd zou worden. Zij komen er nu achter dat ze op het verkeerde paard hebben gegokt. Afhankelijk van de bedrijfsgrootte kan de implementatie zes tot twaalf maanden duren. Met nog maar drie maanden in het vooruitzicht is een overbruggende oplossing essentieel. Er zijn nooddiensten beschikbaar, maar hier kleven ook risico’s aan. Een organisatie is zelf verantwoordelijk voor correcte data, zoals juiste bankrekeningnummers.

“Wie zich brandt, moet op de blaren zitten”, zegt Jonathan Williams, Director of Payment Strategies bij Experian. “Bedrijven die de aankondigingen en waarschuwingen de afgelopen tien jaar nooit serieus hebben genomen, kunnen zich nu alleen nog maar wenden tot noodoplossingen. Wat altijd belangrijk blijft is dat alle stakeholders bij de implementatie betrokken worden. De CIO, financiële directeuren, de board, maar ook HR en marketing krijgen allemaal te maken met de veranderingen. Met hun medewerking en support bespoedig je de implementatie en beperk je risico’s op fouten.”

---------------------
Over Experian
Experian is wereldwijd leider in het verstrekken van informatie en analyse- en marketingservices aan bedrijven en consumenten. Het doel: helpen bij het beheer van de risico’s en opbrengsten van commerciële en financiële beslissingen. Dankzij de omvangrijke kennis van personen, markten en economieën helpt Experian bij het vinden, ontwikkelen en beheren van klantenrelaties om een bedrijf winstgevender te maken. De drie hoofdactiviteiten zijn: Credit Services, Decision Analytics en Marketing Services. Meer informatie op: www.experianplc.com.

Categorie:   

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Indien het niet lukt om een reactie te plaatsen, stuur dan uw reactie naar redactie@xr-magazine.nl.
Alle inzendingen dienen correct, professioneel en beschaafd te zijn. IP-adressen worden gelogd, maar niet gepubliceerd. De redactie van XR Magazine behoudt zich het recht voor om anonieme reacties (niet op naam) of zonder geldig e-mailadres, te verwijderen zonder kennisgeving. Ook reacties waarin commerciële uitingen worden gedaan en/of commerciële producten en diensten worden aangeboden worden door de redactie verwijderd of ontdaan van commerciële uitingen zonder kennisgeving.