Blog

De kracht van architectuurvisualisaties

Onlangs heb ik in Paramaribo Suriname een Dragon1-presentatie over Visuele Enterprise Architectuur gegeven bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken (KKF).

Visuele Enterprise Architectuur staat, net zoals in veel landen, ook in Suriname nog in de kinderschoenen. Daarom was het voor mij de uitdaging om in de presentatie te focussen op: wat is nu eigenlijk een visualisatie en wanneer is een visualisatie een architectuurvisualisatie en waarom zou je die maken?

In Suriname waait een zeer frisse wind door de organisaties heen. Het land heeft koers gezet op professionalisering en efficiency in de kernorganisaties van de samenleving. Dit in combinatie met het feit dat Suriname een visueel ingestelde cultuur is, maakt Visuele Enterprise Architectuur tot een haalbaar en realistisch instrument aldaar.

Omdat visualisaties zeer krachtig zijn is mijn advies, zoals ik in de presentatie aangeef, het instrument voor problem solving. Voor dat specifieke punt heb ik ook een aparte placemat gemaakt.

De presentatie over de kracht van architectuurvisualisaties kunt u hier downloaden

De placemat (A3-formaat) kunt u hier downloaden.

Ik hoor graag van u welke vraagstuken u op visuele wijze met Dragon1 heeft opgepakt.

Deze blog is geschreven door Mark Paauwe. Heeft u ook iets wat u bezig houdt? Meldt u dan aan als auteur en plaats uw eigen blog
Categorie:   
Auteur
afbeelding van markpaauwe
Mark Paauwe
Dragon1 Inc. - CTO

Mark is zeer actief in het enterprise architectuur vakgebied. De kans is groot dat je hem op een evenement tegenkomt en dat het gesprek al gauw over architectuurvisualisaties en architectuurprincipes gaat.

Nieuwe reactie inzenden

De inhoud van dit veld is privé en zal niet openbaar worden gemaakt.
Indien het niet lukt om een reactie te plaatsen, stuur dan uw reactie naar redactie@xr-magazine.nl.
Alle inzendingen dienen correct, professioneel en beschaafd te zijn. IP-adressen worden gelogd, maar niet gepubliceerd. De redactie van XR Magazine behoudt zich het recht voor om anonieme reacties (niet op naam) of zonder geldig e-mailadres, te verwijderen zonder kennisgeving. Ook reacties waarin commerciële uitingen worden gedaan en/of commerciële producten en diensten worden aangeboden worden door de redactie verwijderd of ontdaan van commerciële uitingen zonder kennisgeving.